MScMarketing
Tanulmányok helye | Magyarország, Veszprém |
---|---|
Típus | Master, részképzés |
Névleges időtartam | 1 or 2 semesters |
Tanulmányok nyelve | angol |
Díjak | MSc |
Kurzuskód | Economic Science |
Felvételi követelmény | Alapdiploma (vagy magasabb szintű) Alapdiploma üzleti, közgazdasági, menedzsment és szociológiai területen. A jelentkezési dokumentumokat a következő nyelveken tudjuk fogadni: angol / magyar. A iskola gyakran tud megfelelő nyelven készült indexmásolattal/kreditigazolással szolgálni. Amennyiben ez az Ön esetében nincs így, szüksége lesz hivatalos fordításra az eredeti dokumentum hivatalos másolatával együtt. Végül az egyetemre magával kell vinnie a bemeneti követelmények teljesítését igazoló dokumentumok eredeti példányát. |
---|
Nyelvi követelmények | angol B2 level English language certificate (TOEFL/IELTS/ESOL/BEC/ECL/PTE/FCE/CAE/TELC/TOEIC/Euroexam) or Attestation of Language Proficiency in the case of former studies in English. |
---|
Egyéb követelmények | Legalább 1 referencia szükséges. A motivációs levél a jelentkezés kötelező melléklete. A felvételhez előzetes kreditvizsgálat szükséges. |
---|
További információ |
---|
Áttekintés
Program description:
The course aims to educate marketing professionals who are able to undertake marketing activities in different business and non-business organizations, institutions and enterprises.
The acquired theoretical and methodological knowledge will enable the graduates to create marketing strategies and to manage marketing and project activities in a broad sense. They will also have the appropriate qualifications and skills to manage professional processes, to determine the content of the necessary marketing tools and to coordinate the implementation of the marketing tasks on different levels, and are aware of the latest info-communication methodology and tools. Graduates will be prepared for continuing their studies for a PhD in the area of management and marketing.
Entry requirements:
Bachelor’s degree (or higher) in the field of business, economics, management and sociology.
B2 level English language certificate (TOEFL/IELTS/ESOL/BEC/ECL/PTE/FCE/CAE/TELC/TOEIC/Euroexam) or Attestation of Language Proficiency in the case of former studies in English.
Entrance exam:
Yes
Type of entrance exam:
oral
Entrance exam location:
Online
Entrance exam description:
After sending all the necessary application documents, the applicant takes a professional entrance examination via MS Teams organised by the Admission Committee of the Faculty of Business and Economics.
Preparatory year available:
No
Contact:
Ms Tünde Vajda
program administrator
vajda.tunde@gtk.uni-pannon.hu
Programstruktúra
A programstruktúra elérhető a Gazdaságtudományi Kar honlapján/ The programme structure is available on the website of the Faculty of Business and Economics:
www.gtk.uni-pannon.hu/wp-content/uploads/2024/09/MSc_M_2024.jpeg
Karrierlehetőségek
Graduates can be employed by:
- manufacturers and service providers;
- trade companies;
- public institutions;
- non-profit organizations;
- market research agencies;
- advertising agencies;
- e-commerce;
- PR-firms;
- consulting companies.
Furthermore, the obtained knowledge will qualify our graduates to launch and succesfully operate their own businesses.