MA Média design_hu
Tanulmányok helye | Magyarország, Budapest |
---|---|
Tanulmányi terület | Arts (ISCED 021) |
Típus | Master, teljes idejű képzés |
Névleges időtartam | 4 félévek |
Tanulmányok nyelve | magyar |
Díjak | MA |
Kurzuskód | Arts |
Felvételi követelmény | Alapdiploma (vagy magasabb szintű) A jelentkezési feltételeket igazoló dokumentumokat a következő nyelveken fogadjuk el: angol / magyar. A jelentkezési dokumentumokat a következő nyelveken tudjuk fogadni: angol / magyar. A iskola gyakran tud megfelelő nyelven készült indexmásolattal/kreditigazolással szolgálni. Amennyiben ez az Ön esetében nincs így, szüksége lesz hivatalos fordításra az eredeti dokumentum hivatalos másolatával együtt. Ha az iskolától kapott bizonyítvány nem angol vagy magyar nyelvű, akkor le kell fordíttatnod angolra, és a fordítást fel kell töltened az eredeti változat hitelesített másolataival együtt. Végül az egyetemre magával kell vinnie a bemeneti követelmények teljesítését igazoló dokumentumok eredeti példányát. |
---|
Nyelvi követelmények | angol magyar Elfogadott nyelvtudást igazoló dokumentumok: FCE vagy CAE, IELTS 6+ vagy TOEFL 79+. |
---|
Egyéb követelmények | Legalább 2 referenciát be kell nyújtania. Szükség van megfelelő portfólióra. Releváns portfólió szükséges. Releváns portfólió szükséges. |
---|
További információ |
---|
Áttekintés
A média designerek a 21. század reneszánsz emberei. Feladatuk, hogy az állandósult technikai forradalom korszakában ne csak kövessék a fejlődést, hanem művészi érzékenységgel formálják is azt: emberi léptékűvé tegyék az új, digitális világot a filmes utómunkától a játékfejlesztésen át a virtuális valóságig.
Mit tanulhatsz:
Mit tanulhatsz nálunk?
graphic designt, képernyő grafikát
mozgóképes alkotás alapjait
hangdesignt
interakció-tervezést
3D tervezést
játéktervezést
UX designt
vizuális effektek készítését, filmes utómunkát
interaktív alkalmazások, művészeti alkotások, installációk tervezését, megvalósítását
Programstruktúra
Az első év:
a képzőművészeti gondolkodásmód, a vizuális logika és a kompozíciós ismeretek kialakításáról, az egyéni kreatív készségeid feltárásáról szól
A második év fókuszában:
a technikai tudásod elmélyítése, az eszköz és szoftverismeret áll, elsősorban a 2D és 3D tervezés és az interaktív alkalmazások terén
A harmadik évben:
komplex feladatokat, kreatív projekteket tervezhetsz és kivitelezhetsz, éles helyzetben, a kreatív ipar valós szereplőivel együttműködésben készülhetsz diplomás pályafutásodra
főbb témakörök:
VFX (filmes digitális utómunka)
mozgógrafika
UX (user experience) design
video mapping (fényfestés)
játékfejlesztés
virtuális valóság alkalmazások készítése
hang design
adatvizualizáció
Webdesign
médiainstalláció
specializációk:
Multimédia
Ezt válaszd, ha átfogó tudást szeretnél szerezni a média design szerteágazó területeiről.
Elmélyülhetsz a multimédia- és látványtervezői gondolkodás világában, széleskörű tudással vértezheted fel magad olyan területeken, mint a 3D, UX design, webdesign, interakciótervezés, VFX, sound design, projection mapping, stb.
Nagyobb hangsúlyt helyezhetsz az alkotói attitűdre, kreativitásra, a sokféle technológia elsajátítása révén rugalmasan alkalmazkodsz majd az új technikai kihívásokra.
Specializáció vezető: Molnár Ágnes Éva DLA, médiaművész, egyetemi docens
Játéktervezés
Ez Neked való, ha nem csak játszani szeretsz, hanem az is érdekel, hogyan jön ez létre: milyen folyamatokat jelent a játékok működése, összeállítása, megtervezése.
Megismerheted a játéktervezés lépéseit és azokat a tervezői munkafolyamatokat, amelyek során kialakul egy játék (látványtervezés, pályatervezés, karaktertervezés, történetmesélés, sound design, stb.).
Elsajátíthatod a game art és a game design alapjait.
Specializáció vezető: Sterk Barbara DLA, egyetemi adjunktus
A specializációk megfelelő jelentkezőszám esetén indulnak. Ezen specializációk indítását az Egyetem nem garantálja.
Karrierlehetőségek
MIUTÁN VÉGEZTÉL NÁLUNK, elhelyezkedhetsz:
tervezőművészként a kreatív iparágakban
kísérleti designerként vagy szakreferensként olyan területeken, ahol a vizuális írástudás, az interakció tervezés és a designmenedzsment elengedhetetlen
önálló médiaművészként
filmes utómunka stúdióknál
játéktervező cégeknél