BAóvodapedagógus
Tanulmányok helye | Magyarország, Esztergom |
---|---|
Típus | Alapképzés, teljes idejű képzés |
Névleges időtartam | 6 félévek (180 ECTS) |
Tanulmányok nyelve | magyar |
Díjak | BA |
Kurzuskód | Teacher Training |
Felvételi követelmény | Gimnázium / középiskola (vagy magasabb szintű) Érettségi bizonyítvány – sikeres felvételi beszélgetés – sikeres pályaalkalmassági vizsga – legalább B2 szintű nyelvtudást igazoló dokumentum magyar nyelvből Végül az egyetemre magával kell vinnie a bemeneti követelmények teljesítését igazoló dokumentumok eredeti példányát. A felvételhez szükséges eredeti dokumentumokat és azok hiteles angol nyelvű fordítását szkennelve kérjük feltölteni a pályázati felületre. |
---|
Nyelvi követelmények | magyar B2 |
---|
Egyéb követelmények | A motivációs levél a jelentkezés kötelező melléklete. Kérjük részletezze, hogy miért a Pázmány Péter Katolikus Egyetemet választotta és mi motiválta a szakválasztáskor, milyen céljai vannak a képzés elvégzése után. |
---|
További információ |
---|
Áttekintés
A képzés célja olyan pedagógiai szakemberek képzése, akik ismerik és értik a társadalmi változások, a közoktatás és az óvodai nevelés összefüggéseit; a tartalmi szabályozás dokumentumait. Ismerik az óvodás korú gyermek személyiségének fejlődési sajátosságait; a nevelés és fejlesztés elméletét, az óvodás korosztály differenciált személyiségformálásának folyamatát, tevékenységeit, azok tervezését, módszereit, a sajátos nevelési igényű és a hátrányos helyzetű gyermekek nevelésének specifikumait, a családdal való együttnevelés lehetőségeit. Az óvodai tevékenységek tartalmainak közvetítéséhez szükséges szaktudományos és művészeti ismeretekkel rendelkeznek; elsajátították a tevékenységek szervezéséhez szükséges módszertani ismereteket az anyanyelvi nevelés, a játék, a mese-vers, az ének-zene, a vizuális tevékenység, a mozgás és a környezet tevékeny megismerése területén. Ismerik az élményszerű óvodai életmódszervezés lehetőségeit; tájékozottak az egészségre nevelés és a mentális egészség védelmének elvi és gyakorlati kérdéseiben. Ismerik az óvodai mérés, értékelés és minőségfejlesztés elveit, módszereit.
A szakon végzettek ismereteik alkalmazását illetően alkalmassá válnak az óvodás korú gyermekek személyiségfejlődéséhez szükséges feltételek biztosítására, óvodapedagógusi nevelő tevékenység ellátására, kompetenciájukból adódó szakmai lehetőségeik és feladataik felmérésére; problémák felismerésére, azok kritikus elemzésére és konfliktushelyzetek megoldására. Alkalmasak továbbá pedagógiai döntésekre; előítélet-mentesen az inter- és multikulturális nevelésre; a családokkal való együttműködésre; a társintézményekkel, fenntartókkal való kapcsolattartásra; a szakszolgálatokkal szakmai partnerség kialakítására; önálló tanulással és szervezett továbbképzésekkel új kompetenciák elsajátítására.
Hógenburg Tamás
osztályvezető
Nemzetközi Osztály
international.office@btk.ppke.hu