MAKommunikáció- és médiatudomány
Study location | Hungary, Budapest |
---|---|
Academic field | Journalism and information (ISCED 032) |
Type | Master, full degree studies |
Nominal duration | 4 semesters |
Study language | Hungarian |
Awards | MA |
Course code | Social Science |
Entry qualification | Bachelor diploma (or higher) Társadalomtudományok, Bölcsészettudományok, Üzlet, Közgazdaságtan, Jog vagy bármely más tudományterületen szerzett diploma. The entry qualification documents are accepted in the following languages: English / Hungarian. Often you can get a suitable transcript from your school. If this is not the case, you will need official translations along with verified copies of the original. Ha az iskolától kapott bizonyítvány nem angol vagy magyar nyelvű, akkor le kell fordíttatnod angolra, és a fordítást fel kell töltened az eredeti változat hitelesített másolataival együtt. You must take the original entry qualification documents along with you when you finally go to the university. |
---|
Language requirements | English Hungarian Elfogadott nyelvtudást igazoló dokumentumok: FCE vagy CAE, IELTS 6+ vagy TOEFL 79+. |
---|
Other requirements | At least 2 reference(s) should be provided. |
---|
More information |
---|
Overview
Egy jó vezetőnek a magas szintű kommunikációs tudás elengedhetetlen eszköze. A kommunikációs és médiatudományi szakembereknek pedig egyenesen kötelező. Ezért olyan áttekintő látás- és gondolkodásmódot, tudásegyüttest adunk át a képzésen, mellyel meghatározó szerepet tölthetsz be a társadalmi kommunikáció legkülönfélébb területein. Hangsúlyosan foglalkozunk a társadalmi jelenségek és a médiaesemények elemzésének módszereivel és a kultúrák közötti kommunikáció aktuális kérdéseivel. A kommunikáció és médiatudomány szakon végzettek szakmailag műveltebbek lesznek, megismerik a hálózatok tudományát, megértik új média és a személyes kommunikáció lélektani hatásait, illetve saját kommunikációjuk mélyebb megismerésével fejlesztik személyes hatékonyságukat, vezetői képességeiket.
Programme structure
A mesterképzés két, egymással szorosan összefüggő részből épül fel. Az első szakaszban (1-2. félév) a hallgatók a kommunikáció- és társadalomtudomány kurrens területivel, eredményeivel ismerkednek meg, majd a 3. és 4. félévben a specializáción (Új média / Nemzetközi kommunikáció) a szakmai tudás elmélyítésére kerül sor.
főbb témakörök:
A médiaszabályozás elméletei
Média- és kultúrakutatás; Identitás- és másságelméletek
A személyközi kommunikáció hatásmechanizmusai
A kommunikáció kognitív megközelítése
Nemzetközi szervezetek és kapcsolatok
Új média elméletek
A médiaműfajok elmélete és története
Médiakonvergencia és digitalizáció
Multimédia és webdesign
Közösségi média marketing
specializációk:
Nemzetközi kommunikáció
Új média
Nemzetközi kommunikáció – célja olyan kommunikációs szakemberek képzése, akik legalább egy idegen nyelv magas szintű, specializált tudása, a nemzetközi és tömegkommunikáció ismeretének birtokában képesek a nemzetközi üzleti, társadalmi, politikai, kulturális kapcsolatok legkülönbözőbb területein szervező, kapcsolatépítő munkakörök ellátására. Hangsúlyt kap a kultúraközi ismeretek és interkulturális kompetenciák fejlesztése.
Új média – A képzésen olyan médiaelméleti szakemberek végeznek, akik megállják a helyüket online és elektronikus médiumok, vállalatok, médiaelemző és közvélemény-kutató cégek munkatársaként. Képesek lesznek a digitális média helyét pozicionálni és alakítani a társadalomban. Hangsúlyt kapnak a médiaelemzési technikák, a médiumok konvergenciája, a társadalmi nyilvánosság és az új technológiák kapcsolata, a médiahasználat vizsgálata.
A specializációk megfelelő jelentkezőszám esetén indulnak. Ezen specializációk indítását az Egyetem nem garantálja.
Career opportunities
multinacionális cégek kommunikációs vezetőjeként, tanácsadójaként
nemzetközi kapcsolatokért felelős munkatársként
kulturális és oktatási intézmények munkatársaként
társadalmi kommunikációban érdekelt intézmények, intézetek, tanácsadó- vállalatok munkatársaként
tömegtájékoztatásban, médiumoknál
médiakutatóként kutatóintézeteknél, kutatócégeknél
médiaelméleti szakemberként vállalatoknál, közigazgatási szerveknél
társadalmi kommunikációban érdekelt intézmények, intézetek, tanácsadó vállalatok munkatársaként