MAgyermekkultúra_hu
Study location | Hungary, Budapest |
---|---|
Type | Master, full degree studies |
Nominal duration | 4 semesters (120 ECTS) |
Study language | Hungarian |
Awards | MA |
Course code | Teacher Training |
Entry qualification | Bachelor diploma (or higher) Diplomák, kizárólag az alábbi területekről: Tanító BA diploma The entry qualification documents are accepted in the following languages: English / Hungarian. Often you can get a suitable transcript from your school. If this is not the case, you will need official translations along with verified copies of the original. You must take the original entry qualification documents along with you when you finally go to the university. |
---|
Language requirements | Hungarian Hungarian Minimum level of language proficiency (oral): B2 |
---|
More information |
---|
Overview
Online felvételi vizsga
Szóbeli elbeszélgetés. a felvételi eljárás során előre megadott, magyar és angol nyelvű szakirodalmak közül egyről, amit a jelölt választ (lista ld. alább)
Motivációs beszélgetés: milyen motivációi vannak, miért jelentkezett.
Szakirodalmi lista a Gyermekkultúra mesterképzési szakra történő felvételi beszélgetéshez – A felvételi alkalmával egy, a felvételiző által választott tanulmányról szabadon beszélgetünk
Bajzáth Mária (2016). Népmesekincstár mesepedagógia – Mesék és művészetek a pedagógiában. In Kolosai Nedda & M. Pintér Tibor (Eds.), A gyermekkultúra jelen(tőség)e (pp. 188-198). ELTE TÓK. www.e-pakk.hu/gykebook.pdf
Balogh, B., & B. Zsoffay, K. (2020). Erdőóvoda. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(3), 237-252. doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.237.252
Bauer, Z., & Gonda, J. (2020). Tanuljunk emberséget az állatoktól! Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(3), 93-115. doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.93.115
Bauer, Z., & Papik, E. (2020). A természettudományos nevelés szakköri lehetőségei. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(3), 217-229. doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.217.229
Bárdos, J. (2019). A magyar népmesék dramatizáltságáról. Könyv és Nevelés 1. folyoiratok.oh.gov.hu/konyv-es-neveles/a-magyar-nepmesek-dramatizaltsagarol
Bereczkiné Záluszki, Anna (2016). Művészeti nevelés és hagyományápolás a tótkomlósi szlovák nemzetiségi óvodában. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 4(1), 172–176. doi.org/10.31074/gyntf.2016.1.172.176
Chan, T. W. & Goldthorpe, J. H. (2007a). Social stratification and cultural consumption: Music in England. European Sociological Review, 23(1), 1–19. doi.org/10.1093/esr/jcl016
Chan, T. W. & Goldthorpe, J. H. (2007b). Social stratification and cultural consumption: The visual arts in England. Poetics, 35(2), 168‒190. doi.org/10.1016/j.poetic.2007.05.002
Császár, L. (2021). CoronArt – Művészet a korona idején. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 9(2), 97‒130. doi.org/10.31074/gyntf.2021.2.97.130
Damen, M. L. & Van Klaveren, Ch. (2013). Did Cultural and Artistic Education in the Netherlands increase Student Participation in High Cultural Events? De Economist, 161, 447–462. doi.org/10.1007/s10645-013-9217-1
Eck, J., Kaposi, J. & Trencsényi, L. (2016, Eds.). Dráma – Pedagógia – Színház – Nevelés. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. ofi.oh.gov.hu/sites/default/files/attachments/dramapedagogia_online.pdf
Featherstone, M. (1987). Lifestyle and consumer culture. Theory, Culture and Society, 4. 55–70. doi.org/10.1177/026327687004001003
Gajdóné, A., Koósné, J., & Merényi, H. (2021). A regényolvasás (be)vezetése – meseregények az olvasóvá válás folyamatában. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 9(1), 261-299. doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.261.299
Gombos Péter (2016). Disztópiák viadala, disztópiák diadala. In Kolosai Nedda & M. Pintér Tibor (Eds.), A gyermekkultúra jelen(tőség)e (pp. 146-155). ELTE TÓK. www.e-pakk.hu/gykebook.pdf
Gönczöl, A. (2021). Olvasóvá nevelés óvodáskorban a drámapedagógia módszereivel. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 9(1), 250-260. doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.250.260
Gyöngy Kinga (2021). Művészet és játék kisgyermekkorban In Kolosai, Nedda (2021 szerk.), Élni a kultúrát! – játék, művészetpedagógia és tudomány: fókuszban: játék és gyermekkultúra (pp. 53-60). ELTE Tanító- és Óvóképző Kar. ISBN 978-963-489-425-4 41-52 mpk.elte.hu/download/4_MPK_ELTE_konferenciakotet_2020_2021.pdf
Janurik, M. & Józsa, K. (2018). Az iskolai zenetanulás iránti motivációt alakító néhány tényező.
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 6(2), 5‒17. doi.org/10.31074/gyn20182517
Konok, V., Peres, K., Ferdinandy, B., Jurányi, Z., Bunford, N., Ujfalussy, D. J., Réti, Z., Kampis, G., & Miklósi, Ádám. (2020). Hogyan hat a mobileszköz-használat az óvodások figyelmére és társas-kognitív készségeire? Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(2), 13-31. doi.org/10.31074/gyntf.2020.2.13.31
Kolosai, N. (2020). Kultúraváltás (vagy -válság) az oktatásban és a kora gyermekkori nevelésben – Előszó a megújulás jegyében. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(2), 5–12. doi.org/10.31074/gyntf.2020.2.5.12
Kolosai, N. (2021). A családok szerepe a gyermek kultúrához való viszonyának formálásában. In
Kajári, G. & Pacsika, M. (Eds.), Távol is közel… Múzeumok őszi fesztiválja minden körülmények között (pp. 97‒113). Szabadtéri Néprajzi Múzeum, Múzeumi Oktatási és Képzési Központ.
Koscsóné Kolkopf, J., & Kiss, H. (2020).
„Digitális Honfoglalás” avagy 0–3 évesek a digitális világban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(2), 202-218. doi.org/10.31074/gyntf.2020.2.202.218 Kovács, K., & Döbrössy, J. (2021).
Hangzók és hangzások. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 9(3), 142-152. doi.org/10.31074/gyntf.2021.3.142.152
Márkus, Éva. (2021). Baranya megyei német népmesék a nemzetiségi oktatásban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 9(1), 131-144. doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.131.144
Váradi, J., & Józsa, G. (2021). A tanórán kívüli művészeti tevékenység hatása a művészeti rendezvények iránti attitűdre. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 9(3), 28-43. doi.org/10.31074/gyntf.2021.3.28.43
Sándor Ildikó (2021). Közös játékrepertoár és játékkultúra: a csoportos játék feltételei hogyan és mennyi idő alatt alakíthatóak ki? In Kolosai, Nedda (2021 szerk.), Élni a kultúrát! – játék, művészetpedagógia és tudomány: fókuszban: játék és gyermekkultúra (pp. 41-52). ELTE Tanító- és Óvóképző Kar. ISBN 978-963-489-425-4 41-52 mpk.elte.hu/download/4_MPK_ELTE_konferenciakotet_2020_2021.pdf
A gyermekkultúra szakos pedagógus átfogóan alkalmazza és kutatja a kultúra és a nevelés összefüggő rendszerét a nevelési, a tanulási folyamatok tekintetében, kiemelt figyelmet fordítva a kulturális, nemzeti identitásra és a különböző szociokulturális környezetben élő gyerekek kulturális kötődéseire. Az intézményes nevelés első szakaszaiban és a közművelődés színterein a nevelési környezet valamennyi szereplőjével együttműködve (közoktatás-család-felsőoktatás) támogatja a gyermekek fejlődését a kultúra értékeinek tevékeny elsajátítása során. Felkészült tanulmányai doktori képzés keretében történő folytatására. A képzés során az elméleti ismeretek is mindig gyakorlatba ágyazottan, problémaorientáltan kerülnek feldolgozásra, nagy hangsúly helyeződik a hallgatók saját élményeire, megtapasztalásaira a gyermekkultúra közvetítésének területein, valamint a gyakorlati tapasztalatok reflektált feldolgozására.
További kérdés esetén írjanak az ELTE TÓK koordinátorának: nemes.zsofia@tok.elte.hu
Programme structure
https://www.tok.elte.hu/dstore/document/2045/gyermekkult_mester_tajekoztato.pdf
Career opportunities
Karrier lehetőségek, elhelyezkedés: közművelődési intézményekben kulturális programokat tervez, szervez, irányít az életkori specifikációnak megfelelően, és/vagy megújítja köznevelési intézménye pedagógiai gyakorlatát, valamint aki itt diplomát szerez, doktori iskolában folytathatja tanulmányait.