MAgyógypedagógia tanári
Study location | Hungary, Budapest |
---|---|
Type | Master, full degree studies |
Nominal duration | 3 semesters (90 ECTS) |
Study language | Hungarian |
Awards | MA |
Course code | Teacher Training |
Entry qualification | Bachelor diploma (or higher) The entry qualification documents are accepted in the following languages: English / Hungarian. Often you can get a suitable transcript from your school. If this is not the case, you will need official translations along with verified copies of the original. You must take the original entry qualification documents along with you when you finally go to the university. Motivation letter |
---|
Language requirements | Hungarian B2 |
---|
Other requirements | A motivation letter must be added to your application. the reason of choosing this programme; how will she/he utilizes the knowledge learnt in the programme; other important circumstances she/he deems important non |
---|
More information |
---|
Overview
GYÓGYPEDAGÓGIA-TANÁR MESTERKÉPZÉSI SZAK (MA) BEMUTATÁSA
A képzés részleteiről további információk olvashatók az alábbi linken:
www.barczi.elte.hu/content/gyogypedagogia-tanar-mesterkepzesi-szak-ma-bemutatasa.t.1236
Kapcsolattartó személy
Dr. Márkus Eszter
ELTE BGGYK oktatási ügyekért felelős dékánhelyettes
email: oktatas@barczi.elte.hu
Mi a célja az új mesterképzésnek?
A képzés célja a gyógypedagógia alapképzés keretében szerzett gyógypedagógus alapvégzettségre (BA) alapozva
a köznevelési intézményekben az inklúziót segítő utazó gyógypedagógusi hálózatban,
az iskolai rendszerű, illetve az iskolarendszeren kívüli szakképző iskola (szakgimnázium, szakközépiskola, szakiskola) Országos Képzési Jegyzékben meghatározott szakképesítés megszerzésére felkészítő szakaszainak évfolyamain,
a felsőoktatásban és a felnőttoktatásban
a gyógypedagógiai és fogyatékosságügyi tartalmú képzésfejlesztési feladatra, valamint gyógypedagógiai és fogyatékosságügyi ismeretek tanítására, segítő szakemberek képzésére, az élethosszig tartó tanulás pedagógiai feladatainak végzésére, illetve a pedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatokra képes gyógypedagógia-tanárok képzése, továbbá a tanulmányaik doktori képzésben való folytatására történő felkészítése.
Kinek a jelentkezését várjuk?
Olyan, a gyógypedagógia alapképzés keretében szerzett gyógypedagógus alapvégzettséggel (BA) rendelkező szakemberek jelentkezését várjuk, akik a köznevelés, a szakképzés, a felsőoktatás és a felnőttoktatás különböző területein, intézményeiben gyógypedagógiai és fogyatékosságügyi ismereteket tartalmazó képzéseket szeretnének fejleszteni, illetve tanítani; akik jó kommunikációs, szociális és kreatív képességekkel, készségekkel, valamint együttműködő, kapcsolatteremtő képességgel, felelősségtudattal, önismerettel rendelkeznek, és magas szintű szakmai felkészítésben szeretnének részt venni. A képzés eredményeként megszerezhető gyógypedagógia-tanár mestervégzettség (MA) a pedagógusok előmeneteli rendszerében a bértábla szerinti mestervégzettséghez (MA) tartozó bérbesorolásra jogosít.
A szakra való belépéshez szükséges végzettség: a gyógypedagógia alapképzés keretében bármilyen szakirányon szerzett gyógypedagógus alapvégzettség (BA), vagy korábban bármely szakon, szakterületen, szakágon szerzett főiskolai szintű gyógypedagógiai tanári vagy gyógypedagógus oklevél.
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar nyitott a fogyatékossággal élő és tartósan beteg hallgatók fogadására. A Karon működik a Speciális Szükségletű Hallgatók Segítő Testülete (SHST). A kari fogyatékosügyi koordinátorok: dr. Fazekas Ágnes Sarolta, és Tóth Krisztina elérhetősége: 1097 Budapest, Ecseri út 3.,A/23-as szoba, telefon: 358-5579, e-mail: karikoordinator@barczi.elte.hu Az egyéni lehetőségekhez és szükségletekhez leginkább illeszkedő szakirányok megtalálása érdekében javasolt még a képzés megkezdése előtt a személyes konzultáció kari koordinátorokkal valamint a szakirányfelelősökkel és a szaktanszékek munkatársaival, annak érdekében, hogy a jelentkező tanulmányai és karrierútja optimálisan alakulhasson és a hallgató minden szükséges támogatást megkaphasson tanulmányai folytatásához.
Megjegyzések:
A nyelvi előkészítőt tartó intézmény záróvizsgáját az intézmény figyelembe veszi a felvételinél?
igen
M6: in special needs education (at least 180 credit)
F6: 283/2012. (X. 4.) Korm. rendelet
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar ma nemcsak az egyetlen olyan gyógypedagógiai felsőoktatási intézmény, amely mind a nyolc fogyatékossági területre képez szakembereket – autizmus spektrum pedagógiája szakiránya BA-szinten egyedülálló Európában –, hanem egyben a gyógypedagógia meghatározó hazai kutatóhelye, tudományos műhelye és a tudományos közélet számottevő szereplője. A Kar a változásokban rejlő pozitív lehetőségek kiaknázása érdekében aktív kapcsolatot tart fenn a magyarországi gyógypedagógus-képzésben részt vevő felsőoktatási intézményekkel. Folyamatosan alakítja az együttműködések tartalmi és szervezeti kultúráját azzal a célkitűzéssel, hogy szinergiát biztosítson a képzőhelyek kapcsolati rendszereiben.
Az Európai Felsőoktatási Térhez való csatlakozás miatt különösen fontos a célzott kapcsolattartás az európai, gyógypedagógus-képzést folytató felsőoktatási intézményekkel, amely az egyik további mozgatórugója a Karon zajló képzésfejlesztési folyamatnak. A 2012-ben alakult Gyógypedagógiai Továbbképző Központ, a fogyatékossággal élő személyek szükségleteit, az erre épülő tágabb értelemben vett szakmai igényeket, valamint a munkaerőpiaci folyamatokat szem előtt tartva alakítja továbbképzési portfólióját, annak érdekében, hogy a Kar stratégiai céljaihoz illeszkedő széleskörű és színvonalas továbbképzési kínálattal álljon az érdeklődők rendelkezésére.
A hagyomány és az innováció teljes összhangja
Több mint 110 éve a világ első gyógypedagógus-képző felső iskolájaként intézményünk egyszerre őrzi hagyományait és újul meg folyamatosan, tartja vezető szerepét hazánk és a kelet-közép-európai régió pedagógusképző intézményei között, járul hozzá az ország legnépszerűbb tudományegyetemének kiemelkedő teljesítményéhez. Karunk történetének és szakmai szerepvállalásának hagyományosan része az intenzív nemzetközi kapcsolatok építése és ápolása, mellyel a hazai gyógypedagógiai, fogyatékosságtudományi képzés és kutatási potenciál versenyképességét kívánjuk erősíteni Európában és világszerte.
Európában és a közép-kelet-európai régióban egyedülálló sokszínű és sokszintű képzési kínálat
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Európában egyedülálló sokszínű és sokszintű képzési programokat kínál. A nyolc féléves gyógypedagógus képzés nyolc szakiránya egyedülálló és kiemelkedő Európában és a régióban. A ráépülő mesterképzések, valamint a gyógypedagógiai doktori programban való részvételi lehetőség a teljes tanulmányi életutat biztosítja.
Gyakorlatorientált képzés
A különböző profilú gyakorlatok során a hallgatóknak lehetőségük nyílik, hogy megismerjék a gyógypedagógiai és fogyatékosságügyi ismeretek oktatásának kereteit, illetve az ilyen tartalmú képzések fejlesztésének módszertanát.
Pezsgő tudományos közélet
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar aktív szereplőként igyekszik lehetőséget teremteni egyrészt a kari vélemények és tapasztalatok, másrészt pedig a civil, egyházi és állami fogyatékosságügyi politikák és innovatív fejlesztések bemutatására, szakmai viták generálására. Számos konferenciának, szakmai műhelynek ad otthont a Kar. A nyolc szakirányhoz illeszkedő tudományos tevékenység a tudományos műhelyek megközelítőleg 30, jelenleg futó kutatási projektjében, valamint individuális kutatómunkákban jelenik meg.
Kutatás, fejlesztés és innováció – folyamatos mozgásban
A Kar a gyógypedagógiai és fogyatékosságtudományi területen zajló nemzetközi kutatás-fejlesztési és innovációs programokban is részt vesz. Oktatóink, kutatóink, munkatársaink számos nemzetközi szervezet tevékenységét mozdítják elő, K+F+I hálózatok aktív tagjaiként gazdagítják a gyógypedagógia és fogyatékosságtudomány eredményeit, elősegítve ezzel a sajátos nevelési igényű gyermekek, fiatalok és fogyatékossággal élő felnőttek társadalmi inkluzióját. Bilaterális szerződéseink illeszkednek az Erasmus+ University Charter elvárásaihoz, kapcsolataink a kölcsönösségen és a minőségi együttműködésen alapulnak.
Szerteágazó nemzetközi lehetőségek
A nemzetköziesítés dimenziója több területen keresztül hatja át a kar tevékenységeit a stratégiai kutatás- és képzésfejlesztési szinttől, a középtávú gyógypedagógiai és fogyatékosságtudományi innovációk megtervezésén és megvalósításán keresztül, egészen a mindennapokban megvalósuló, tényekre épülő tanulásszervezési, oktatási, módszertani munkáig.
ELTE Youtube csatorna:
www.youtube.com/user/ELTEfilm/
Az ELTE Arcai: Stefanik Krisztina pszichológus, autizmus-szakértő
www.youtube.com/watch?v=GvLKQtlWUHI
készült:2017
Az ELTE Arcai: Zászkaliczky Péter gyógypedagógus
www.youtube.com/watch?v=yl4TgtgWoZM
készült:2018
Programme structure
GYÓGYPEDAGÓGIA-TANÁR MESTERKÉPZÉSI SZAK (MA) BEMUTATÁSA
A képzés részleteiről további információk olvashatók az alábbi linken:
www.barczi.elte.hu/content/gyogypedagogia-tanar-mesterkepzesi-szak-ma-bemutatasa.t.1236
Milyen ismereteket sajátíthat el?
Az első két félév alatt a képzés fókuszában a gyógypedagógiai és a fogyatékosságügyi tartalmú képzésfejlesztés, illetve a gyógypedagógiai és a fogyatékosságügyi ismeretek tanításához szükséges ismeretek állnak. A hallgatók megismerik a szakképzés, a felsőoktatás és a felnőttoktatás intézményrendszerét, szabályozását, a tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés módszertanát, a különböző képzési programok (ide értve a pedagógus- és szociális továbbképzési programokat is) állami minősítésének lépéseit, a felnőttoktatás módszertanát. Megismerik továbbá azon célcsoportoknak (tanulóknak, hallgatóknak, képzések résztvevőinek) az életkor-specifikus jellemzőit, akiknek gyógypedagógiai és fogyatékosságügyi ismereteket fognak tanítani. Ismereteket szereznek a gyógypedagógiai és fogyatékosságügyi tartalmú tárgyak, ismeretek tanítása-tanulása során fejlesztendő speciális kompetenciákról; a gyógypedagógiai és fogyatékosságügyi ismereteknek a tanulók, hallgatók és felnőttek személyiségfejlődésében, a környezet átalakításában betöltött szerepéről és lehetőségeiről. Megismerik a gyógypedagógiai és a fogyatékosságügyi ismeretek tanításának céljait, feladatait; képessé válnak reflektíven, önállóan, etikusan állást foglalni a fogyatékos embereket érintő szakmai kérdésekben.
A képzés harmadik féléve összefüggő szakmai gyakorlat, melyet olyan köznevelési, szakképzési, felsőoktatási vagy felnőttoktatási intézmény(ek)ben, szervezeteknél, pedagógus- vagy szociális továbbképzés keretében kell eltölteni, ahol gyógypedagógiai és/vagy fogyatékosságügyi ismeretek tanításában lehet gyakorlatot szerezni, ilyen képzési programok, tanegységek tartalmi kidolgozására vagy akkreditáltatására, tananyag fejlesztésére nyílik lehetőség. A köznevelés területén kiemelt cél az utazó gyógypedagógusi hálózatban a többségi pedagógusokkal való együttműködés keretében szervezett gyakorlat megvalósítása. Ilyen képzés továbbá pl. a szakképzés keretében a pedagógiai, a szociális (gyermekvédelmi) vagy az egészségügyi szakmacsoportokba tartozó, OKJ szerinti szakmákra történő felkészítés. A felsőoktatásban ide sorolható pl. a pedagógusképzési (pl. óvodapedagógus, tanító, gyógypedagógia), a bölcsészettudományi (pl. pedagógia, pszichológia) vagy a társadalomtudományi (pl. szociális munka, szociálpedagógia) képzési területen szervezett felsőoktatási szakképzés, alap- és mesterképzés, szakirányú továbbképzés vagy a felnőttoktatás keretében akkreditált és gyógypedagógiai/fogyatékosságügyi tartalmú képzés.
Career opportunities
GYÓGYPEDAGÓGIA-TANÁR MESTERKÉPZÉSI SZAK (MA) BEMUTATÁSA
A képzés részleteiről további információk olvashatók az alábbi linken:
www.barczi.elte.hu/content/gyogypedagogia-tanar-mesterkepzesi-szak-ma-bemutatasa.t.1236
Hol lehet elhelyezkedni gyógypedagógia-tanár mestervégzettséggel?
Magyarországon a gyógypedagógiai, fogyatékosságügyi ismeretek oktatására – az Országos Fogyatékosságügyi Programban rögzített célok szerint – gyakorlatilag valamennyi olyan köznevelési helyzetben, illetve szakképzési, felsőoktatási és felnőttoktatási képzési programban szükség lehet, amelyek célja olyan szakemberek kibocsátása, akik közvetve vagy közvetlenül fogyatékos gyermekekkel, tanulókkal vagy felnőttekkel kerülhetnek kapcsolatba; akik számukra terveznek vagy szerveznek szolgáltatásokat, terveznek vagy forgalmaznak árukat.
Central European Time
Central European Time